Garmin zūmo™ 550

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 23 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Garmin zūmo™ 550 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

randyleonora 23-04-2015
Geschreven voor: Garmin zūmo™ 550

Na 2 Zumo,s voor de motor heb ik het gehad met Garmin.
Bedieningsrubbers in 1 week, 2 kwijt. Apparaat werkt verder goed
Garmin geeft uiteraard niet thuis.Service van Garmin is bedroevend

Tom.H 25-10-2014
Geschreven voor: Garmin zūmo™ 550

Heb de Zumo nu 7 jaar in me bezit en heb 2 jaar geleden lifetime kaarten gekocht.
Ik wil niet anders dan een Garmin want ik heb er vanaf de eerste dag heel veel plezier mee.
Omdat hij het nog erg goed doet koop ik nog geen nieuwe en wij gebruiken hem ook in de auto.
Snap niet dat er slechte reviews zijn van dit apparaat.
Nu na 7 jaar nov super tevreden wil volgens mij genoeg zeggen.

Cees-57 12-10-2011
Geschreven voor: Garmin zūmo™ 550

Ik heb de Zumo 550 al ruim 5 jaar en ben er zeer tevreden over. ik gebruik hem op de motor en in de auto.
Je moet er even mee leren werken maar dan heb je ook veel plezier van de vele mogelijkheden. Ook het route programma Map Source wat er bij is geleverd is een uitstekend route programma met heel veel mogelijkheden.

j.v.laarhoven 24-01-2012

hallo cees
ik heb al geruime tijd ook een zumo 550 en gebruik hem ook in auto en motor maar zie tot op heden geen enkele mogelijkheid om er een gesproken woord uit te krijgen.
ik gebruik hem wel zonder iets in mijn oor te stoppen ook doe ik dat ook niet met het rijden op de motor.
weet jij missschien waar ik over dit euvel inlchtngen kan krijgen of waar ik in de handleiding moet zoeken?
mvghas

Rien856 05-05-2012

@j.v.laarhoven
Geluid krijg je alleen wanneer hij in de officiele autosteun geplaatst is of indien hij op de motorsteun zit via een bluetooth headset of kabeltje met oordopjes.(zonder dat geen geluid op de motor)

Een handleiding kan je hier downloaden, check "volume" op pagina 2 :http://www8.garmin.com/manuals/zumo550_NLGebruikershandleiding.pdf
Ik gebruik hem op de motor in combinatie met een Comos bluetooth headset zodat ik ook connectie heb met mijn gsm en dus kan bellen en gebeld worden. Je kan op de zumo zien of het iemand uit je contactlijst is. Normaal rij ik dan naar de eerste de beste parkeergelegenheid en bel daarvandaan degene die mij gebed heeft.
Voor het overige is het een super apparaat wat me nog nooit in de steek heeft gelaten.

johscher 13-07-2011
Geschreven voor: Garmin zūmo™ 550

Ik heb mijn Garmin 550 nu ruim en jaar en ben er zeer tevreden over.Ik gebruik hem zowel voor de motor als voor de auto. Ook Mapsource is een prachtig programma om zelf routes te maken. Je moet even weten hoe het werkt maar dan heb je binnen een half uur zelf een mooie route waar dan ook in Europa gemaakt. Even via beeld in google earth checken en je weet precies waar je rijdt. Echt super. Ook zijn er via allerlei (motorsites)routes (gratis) te downloaden die je zo kunt uploaden.

StarWen 04-06-2011
Geschreven voor: Garmin zūmo™ 550

Mijn Garmin zümo 660 is eerder geruild voor een "nieuwe"?, Ik zag op de display de fietsroute niet meer staan; achteraf krijg ik van Garmin te horen we ruilen hem om voor € 164,-??? en ik ben dan ook mijn lifetime abonnement kwijt. Grof KOOP NOOIT EEN GARMIN 660 Wij als groep medici (12) doen deze onbetrouwbare navigatie weg! Dit is het duurste en slechste apparaat wat wij ooit hebben aangeschaft (Helaas)

Andre BMW 18-02-2011
Geschreven voor: Garmin zūmo™ 550

Veel te duur, routes maken veel te omslachtig (ingewikkeld) via mapsource alsook bepaalde instellingen van apparaat , zeer slechte support van Garmin.

Andre BMW 28-08-2012

Ook na het lezen van de handleiding blijft het een heel gedoe dat route maken in mapsource, ik heb trouwens geen zin om nog net voor een rit een route te moeten maken, vandaar dat ik de zumo verwezen heb naar de afvalcontainer.
TomTom Urban Rider Rider in de plaats.....kronkelwegen functie kiezen (in te stellen op schaal van 0 tot 100%) en weg zijn wij......een uurtje later kunnen ook mijn zumo vrienden vertrekken als ook hun route klaar is.

Andre BMW 11-06-2013

Amerikaanse brol, alles moet daar groter,beter,indrukwekkender...... weg met die brol, koop een Rider en je wil niet meer terug naar Garmin bazaar.

Racing Paultje 10-06-2013

Ik ben evenmin tevreden over mijn Zumo. Ik heb hem nog wel maar overweeg inmiddels wel heel sterk om de Tomtom Rider aan te schaffen. Routes maken met Mapsource vind ik wel leuk om te doen, maar als ik deze dan in de praktijk wil gaan rijden duurt het soms lang voordat de Zumo de route oppakt. Ook heb ik wel eens dat je een rondje vanaf huis wil maken, en de Zumo stuurt je als het ware terug naar de beginlocatie en je bent alle km's kwijt en routepoints pakt hij daarna evenmin meer op.
Ik heb de Cardo Q2 headset en daarmee heb ik vaak communicatieproblemen met mijn passagiere als ik de Zumo aan heb, anders gaat het goed. Echt gebruiksvriendelijk vind ik hem ook niet, en dan is de conclusie dat de aanschafsprijs echt veel te hoog was. Maar om die reden heb ik hem nog wel. Anders was hij bij mij ook al lang in de container terecht gekomen. Goetjes Paul.

Loed62 29-08-2012

Zeeker in dienst bij TomTom, André?? Je maakt zo'n reclame! Ik sluit me bij Jaap aan en heb inderdaad mijn twijfels of je dan alles wel zo goed begrijpt. Heb zelf een TomTom gehad en het maken van routes vond ik niet echt gebruikersvriendelijk!
Maar ja, ieder zijn eigen keuze en misschien dat je in de toekomst nog eens wijzer wordt.

Andre BMW 30-08-2012

Helemaal geen professionele relatie tot tomtom zoals jij durft te suggereren.......en van reclame kan ik weinig terugvinden in mijn vorige reactie, zijn gewoon vaststellingen. Ik snap misschien niet veel van al dat gedoe van mapsource maar wat betreft beleefdheidsnorm heb ik dan blijkbaar meer verstand. Trouwens, nogmaals: ik hoef helemaal geen routes te maken voor de tomtom dat doet deze voor mij via o.a. "kronkelwegen" functie. Blijkbaar kende jij de tomtom die je ooit hebt gehad dan toch niet zo goed. Jammer maar van jou zal ik het dus ook niet kunnen leren, ik gun je het plezier van de Zumo van harte. Vriendelijke groet, André.

jaap 2012 26-08-2012

Grote onzin!!!!! De mapsource maakt het maken van routes voor je motor juist mogelijk op een zeer eenvoudige manier. Denk dat je de gebruikshandleiding gewoon niet gelezen hebt. Ik heb al meer dan 8 jaar een Garmin. Meer dan tevreden.

Nick1981 16-11-2010
Geschreven voor: Garmin zūmo™ 550

Ik heb de garmin ondertussen al zo'n 2 jaar in bezit.

Voor op de motor ben ik echt zeer positief. Geluid is goed (in combinatie met cardo easy rider headset). Ik moet wel zeggen dat het op hogere snelheden, moeilijk is om duidelijk de aanwijzingen te horen, maar door het geluid, wordt je wel gewezen op een wijziging en kun je ook kort op je scherm kijken wat de eerstvolgende routeverandering is.

Door de eveneens aangeschafte cd met flitsinfo, heeft
hij mij al veel geld gescheeld door de waarschuwingen voor flitspalen.

Wanneer je van plan bent om hem ook veel in de auto te gebruiken (met bijgeleverde autosteun met ingebouwde microfoon), zou ik er nog even over nadenken. Het geluid dat uit deze steun komt is nogal schel en niet prettig om aan te horen.

Al met al vind ik de Garmin zeker een aanrader. Het kost wat (zeker inclusief de eveneens dure headset), maar dan heb je ook wat. Het maakt je toerritten een stuk makkelijker, leuker en veiliger.

cderoode 04-08-2010
Geschreven voor: Garmin zūmo™ 550

We hebben de zumo 550 3 jaar geleden gekocht, vorig jaar een lifetime kaart gekocht en wat denk je? Na de laatste update wil de Garmin niet meer opstarten!
Bercht van Garmin dat die niet meer te repreren is en dat we voor een 'leuke' prijs een andere mogen hebben. ( € 200.- ) Helaas heb je dan niets meer aan je update kaart! In 3 jaar tijd ruim € 1000.- kwijt ( € 700.- aanschaf zumo, € 200.- 'nieuwe' gereviseerde zumo, en € 120.- update kaart ). Echt een zeer slechte service van Garmin!

Alca 13-09-2008
Geschreven voor: Garmin zūmo™ 550

Eigenlijk is het simpel, er bestaan 2 soorten GPS.... Garmin en al de andere als het op motorrijden aankomt.

Heb het toestel al geruime tijd, zo'n 30000km mee gereden in weer en wind en heeft me nooit in de steek gelaten. Het volume is voor mij luid genoeg enkel de muziek valt een beetje tegen omdat de lage tonen zo goed als verdwenen zijn maar dat lige meer aan de oortjes dan aan het toestel. Verscheidene vrienden hadden de Tom Tom gekocht omdat die goedkoper was en verscheidene beklagen dit zich al zeer erg.

tonmjk 02-09-2008
Geschreven voor: Garmin zūmo™ 550

nwe motor gekocht met daarbij een zumo 550.wat een achterlijk ding vergeleken met een tom tom.zelfs mijn oude mio 269+ presteerd op de motor beter geluid is niks,inloggen en updaten gaat moeizaam.apart inloggen bij gamin.nl en garmin.com terwijl de pagina s in elkaar overlopen! uit de doos ging opladen niet.blijkt kapotte batterij te zijn! moet wel compleet terug naar de importeur. wat betekend:alles vd motor afbouwen terug in de doos en afwachten maar.

P. Bakker 23-07-2008
Geschreven voor: Garmin zūmo™ 550

Fantastisch apparaat, behalve de stem van de wegwijzering en de mp3. Het geluid is op de motor te zachtjes. Ik heb een Schubert C2 helm die toch de stilste helm van de wereld is, nou dat is nog niet goed voor de garmin zumo. De importeur zegt dat ik de eerste ben die hierover klaagt. kijk maar een op gps forum. veel motor rijders klagen erover. Ik vind het ronduit schandalig voor zo'n duur toestel. bij gebruik met bluetooth blijkt het geluid nog slechter te zijn. ik heb nu maar een paar oorspeakers gekocht a 50 euro die je rechtstreeks in je oor stopt.
Bij mijn vorige garmin quest had ik een prima geluid, met het volume niet eens voluit.

Transalper 09-06-2008
Geschreven voor: Garmin zūmo™ 550

09-06-'08 Na veel testen en ervaringen te hebben gelzen van de Zumo 550 en de Tomtom rider, uiteindelijk toch gekozen voor de Zumo 550.

Vorig weekend via internet aangeschaft (zondags besteld, dinsdag al in huis).
Natuurlijk gelijk mee lopen spelen en de houder op de motor gemonteerd omdat we afgelopen weekend een tocht in de Ardennen en de Eifel hadden. Mooi moment om hem geijk uit te proberen. Werkt allemaal geweldig (wel even wennen aan lay-out omdat ik TomTom gewend ben in de auto).
Ben er behoorlij tevreden over. Moet nog een en ander ontdekken, maar apparaat stikt van de mogelijkheden. Snelwegen (Autobahnen op de Zumo) Hoofd provinciale wegen (snelwegen op de Zumo) ontwijken e.d zijn allemaal in te stellen. Korte of snelste route ook.
Alles ook goed met andschoenen aan te bedienen. Scherm ook met zonlicht goed zichtbaar.
Ook als je geen route opgeeft, onthoudt het apparaat waar je allemaal rijdt. Dit kun je later thuis uitlezen en op de computer in Mapsource (wordt bij de Zumo geleverd) bekijken en eventueel bewerken.
In Mapsource een route maken en overzetten naar de Zumo is ook een fluitje van een cent.
Geluid kan ik niet beoordelen omdat ik er geen headset bij heb genomen.
Verder prima apparaat waar ik nog veel mee ga proberen en touren.

wallie3 17-05-2008
Geschreven voor: Garmin zūmo™ 550

De Zumo 550 onlangs aangeschaft.
Prima degelijk apparaat.
Duidelijke display en goed te gebruiken met handschoenen aan.
Vindt de bevestigingsmaterialen matig afgewerkt.
De handleidingen van zowel de Zumo als Mapsource vindt ik maar vrij matig.
Verder dik tevreden.

josvanrijswijk 20-08-2007
Geschreven voor: Garmin zūmo™ 550

Drie weken in bezit maar helemaal enthousiast! Wat kan dat dingetje veel! Een korte of snelle route plannen gaat razend snel en routes overzetten van je laptop is een fluitje van een cent.
Als er ook de mogelijkheid aan toegevoegd zou kunnen worden om kruispunten met verkeerslichten te voorkomen dan zou het helemaal leuk worden! De prijs is fors als je er ook nog een tmc antenne (een voor inde auto (GMT-21) en een voor op de motor (GMT-12)is samen 200 Eurootjes..) en een bluetooth headset, ook weer 150 Euro (Camos BHS 500). Overigens is de prijs van de Zumo op dit moment snel aan het zakken.
Gebruiksgemak is goed, mijn vrouw kan er zonder problemen direct mee aan de slag.
Verder helemaal super apparaatje!

Tiger 24-06-2007

Sterk getwijfeld over TomTom of Zumo 550
Maar na uitleg te hebben gehad was de keus gevallen op de Garmin zumo 550 waarom ? omdat ezede route`s in mapsource miteloos overneemt en er diverse dingen extra opzitten zoals een mp3 speler verder wordt het steeds leuker naar mate je er meer mee speelt
Geluid in de helm is niet optimaal en je moet er voor de helm ook nog een headset voor kopen.

riho 21-06-2007
Geschreven voor: Garmin zūmo™ 550

Heb lang gewacht om een GPS te kopen omdat ik niet blind een gps wou volgen. Ben immers een stafkaartfanaat die wil weten waar hij langskomt, ook met zijn auto. De Zumo is tot nog toe de enige GPS die dat kan, concreet: je wil op vakantie en wil je auto/motorit uitstippelen op de kaart. Je wil dus 100% zelf bepalen waarlangs je rijdt, maar je hebt geen zin om daar gedurende het rijden door gestoord te worden door constant op de kaart te moeten kijken of je al niet dicht bij een kruispunt zit waar je van richting wil veranderen. In principe zou je vrouw dat voor jou kunnen, maar zij kijkt liever door het raam naar het mooie landschap. Dan is de Zumo het van het!Rustig thuis uitstippelen via de meegeleverde software (gelijkaardig met de standaard routeplanners). Je verlegt je weg met een muisklik en als je echt tevreden bent, dan laadt je alles in je Zumo. Een frele vrouwenstem zorgt dan voor een prima begeleiding gedurende je tocht: iedereen blij!
Natuurlijk kan je de Zumo ook gebruiken net als iedere goedkopere GPS en alles door het toestel laten bepalen, maar wees dan verstandig en koop dan een goedkoper model (uit de Nuvi-reeks).

Behalve bovenstaand voordeel is er nog de zeer eenvoudige en logische bediening, de duidelijke informatie en de vele extra mogelijkheden.

Het enige nadeel aan de Zumo is zijn prijs, maar je krijgt er toch heel wat voor in de plaats.

Riho.

Chris710 25-05-2007
Geschreven voor: Garmin zūmo™ 550

Een uitkomst voor op de motor. Vorig jaar was het nog de kaart in de tanktas methode, maar dit jaar genieten we van het gemak van de Zumo. Ik gebruik het apparaat op m'n Aprilia RSV Mille. Ik heb er inmiddels een kleine 4.000 kilometer op zitten waarvan ruim 1.000 in Duitsland. Het geeft mij ook een veilig gevoel omdat ik niet meer op de kaart hoef te kijken. Hij heeft me niet vaak in de steek gelaten. 2 of 3 keer een afgesloten weg, maar met de kaart had ik dat ook. Ook voor gebruik in de auto is het erg handig, maar enkel hiervoor zijn er ook goedkopere alternatieven. Het kan luxer en uitgebreider, maar voor ons gebruik vlodoet de Zumo prima. Vastlopers zijn bij mij nog niet voorgekomen. Wat soms vervelend is, is dat als je een route uit mapsource op de Zumo zet dat de overdracht niet lukt ondanks dat er wel wordt gemeld dat de overdracht geslaagd is. Gewoon de route 2 of 3 keer naar de Zumo zenden is de oplossing.

De enige twee minpunten heb ik inmiddels opgelost:
Herberekenen: met de upgrade van Garmin kan je dit nu uitzetten of de Zumo laten vragen of hij moet herberekenen of niet
Geluidssterkte: via het gps forum 2 bestanden gedownload met versterkte stemmen

Kortom een apparaat die zeker de moeite waard is om te overwegen.

avisser 16-05-2007
Geschreven voor: Garmin zūmo™ 550

Voor iemand die een GPS zoekt voor auto en motor, is dit het apparaat.
Scherm perfect en helder, herbereken van route zeer snel.
Alles kompleet in 1 doos..
Routes maken op pc in mapsource of downloaden van internet.

Zeer tevreden over de zumo 550 in de auto en op de motor, alleen jammer dat bij omrijden/detour je niet de afstand van het omrijden kan ingeven.

eliminatorerwin 14-03-2007
Geschreven voor: Garmin zūmo™ 550

Ik heb de Zumo nu enkele weken in bezit en ik moet zeggen dat ie me steeds beter bevalt. Hij blinkt wat mij betreft uit in z'n eenvoud. Hij doet perfect wat ie moet doen voor een motorrijder, routes die zijn gedownloadt perfect narijden en routes die ik zelf gemaakt heb nog beter. Lijkt me sterk dat een simpel a naar b te moeilijk is voor de Zumo. Ondanks de mening van enkele tomtom-bezitters raad ik toch eenieder die een goed, multifunctioneel navigatiesysteem wil aanschaffen ZEKER de Garmin aan. Kortom een goed apperaat!

ronaldha 04-03-2007

hallo mensen
ik heb de garmin zumo550 een week mijn beoordeling is niet zo goed over wat de pers schrijft over de nieuwste garmin zumo?
ik heb een jaar de tomtomrider gehad maar heb spijt dat k het heb weggedaan?
plus punt van de zumo isdat die een autohoudr heeft met speaker en de ingebouwde mp3 speler
de menu is heeeel zwak je kan de stemmen niet veranderen grafish is hij heel zwak de poi niet compleet
want er staan geen pinautomaten erop als je bij de tomtom langs bv een tankstation rijdt krijg je een icoontje te zien dat heb je bij de garmin allemaal niet
de prijs is aan de hoge kant tegen over de tomtom
geen headsetjede model is wel hel mooi
ik vind het maar niks de garmin 550
je kan teweinig dingen in veranderingen

Adri 13-02-2007
Geschreven voor: Garmin zūmo™ 550

Ik heb weinig tot geen ervaring met andere navigatiesystemen maar de zumo bevalt mij heel erg goed. Tot nu toe heb ik hem enkel nog maar gebruikt in de auto met geplande routes gemaakt op de PC met favorieten gemaakt op de PC en op de zumo zelf en met ingegeven adressen op de zumo. Alles werkt volgens mij perfect, als je afwijkt van de route heeft hij binnen ±10 seconden een nieuwe route berekend, meestal zelfs sneller. Het scherm en het geluid zijn duidelijk en helder.
Als het weer motorweer wordt ga ik hem op de motor testen en zal dit verhaal vervolgen......
Ik geef niet voor alles zomaar een 10 omdat ik denk dat er altijd iets we wensen over moet zijn.....Duurzaamheid weet ik over 5 jaar.

Groeten A3

basco1975 26-11-2006
Geschreven voor: Garmin zūmo™ 550

Waarschijnlijk ben ik één van de eersten die een Garmin Zumo in bezit heeft.
Dit toestel overtreft ruimschoots mijn (hoge) verwachtingen. Ik wilde eerst een
Streetpilot 2720 aanschaffen maar heb gewacht tot de Zumo uitkwam. De Zumo is
wat vriendelijker geprijsd, te bedienen en direct voorzien van alle toebehoren
voor de auto en de motor (steunen, bevestigingsmateriaal, voedingskabels). Er
komen qua prijs dus geen verrassingen bij als je er een aanschaft.

Er waren eerst nog wat twijfels over hoe de Zumo met routes om zou gaan.
Volgens de specialisten is ie geniaal op het gebied van routes alleen weten ze
niet precies hoe Garmin dat voor elkaar gekregen heeft. Heb dit al getest in de
auto en op de motor met zelf gemaakte routes. Het systeem werkt feilloos en
zeer snel. Ook als je hem flink 'plaagt' door aldoor fout te rijden. Hij
berekent pijlsnel weer naar het volgende (en niet vorige!) punt, keer op keer.
Ook kan je tussenstops invoegen om bijvoorbeeld te tanken. De betrouwbaarheid
is natuurlijk afwachten maar alles is zo sterk en doordacht. Bovendien is ie
waterdicht IPX7 (30 minuten 1 meter onder water) en schokvast (6G) en zijn een
aantal aansluitingen zelfs verguld. Een TomTom Rider lijkt veel goedkoper maar
let op dat daar geen routeprogramma en een fatsoenlijke steun bij geleverd
wordt. Tel dat er eens bij en de prijs ziet er ten opzichte van de Zumo ineens
heel anders uit.